MAN VILL ÄTA KAKAN OCH HA KVAR DEN

Häromdagen gjorde jag och Tilda ett inlägg om hetsätning
Det var väl mest på skoj i brist på annat att skriva om
Men faktum är att jag tror att jag "lider" av just hetsätning
För en vecka och en dag sedan (förra torsdagen)
Då vägde jag ganska exakt 60 kg
Under helgen och denna vecka har jag ätit otroligt mycket socker&fett
Idag när jag vägde mig visade samma våg 64,6 kg
Jag har alltså gått upp nästan 5 kg på en vecka
Detta är förstås mestadels vatten (förhoppningsvis)
Problemet är att: det är antingen eller
Antingen äter jag strikt och tränar hårt
eller så ligger jag hemma och trycker i mig allt som går att äta
Och detta var mitt problem när jag blev underviktig.
Då valde jag att aldrig ligga hemma och äta, för mig var det lika med döden
Att gå upp 5 kg på en vecka kan dock inte vara bra för kroppen
Detta är resultatet av att jag hetsäter
Jag kan äta en hel kebabpizza med pommes och sedan
äta 1 kg godis + kakor + mackor + lite till
Visst mår jag illa, men det finns ändå inget stopp
slutet av sommaren 2009:
slutet av våren 2010:
hoppas ni har en trevlig fredagskväll / AGNES

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0